Як підвищити рівень читання та забезпечити розвиток книжкової екосистеми в Україні: відбулася презентація Стратегії розвитку читання на 2021-2025 роки

26 березня відбулася онлайн прес-конференція, на якій було презентовано Стратегію розвитку читання в Україні на 2021-2025 роки “Читання як життєва стратегія”.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ

Ініціатором створення Стратегії стало Міністерство культури та інформаційної політики України. Тоді як координатором робочої групи із розробки Стратегії розвитку читання визначено Український інститут книги.

Створений документ визначає мету, стратегічні цілі та основні завдання, на виконання яких має бути спрямована реалізація державної політики щодо підтримки й розвитку читання.
У прес-конференції, під час якої було презентовано Стратегію, взяли участь Олександр Ткаченко, Міністр культури та інформаційної політики України; Лариса Петасюк, заступниця Міністра культури та інформаційної політики України; Вероніка Селега, генеральний директор Директорату з питань гуманітарної політики Офісу Президента; Євгенія Кравчук, народна депутатка України, заступниця голови Комітету Верховної Ради України з питань гуманітарної та інформаційної політики, голова підкомітету з питань інформаційної політики; Олександр Афонін, Президент Української асоціації видавців та книгорозповсюджувачів; Оксана Бруй, Директорка Науково-технічної бібліотеки КПІ ім. Ігоря Сікорського, Президентка Української бібліотечнаої асоціації; Ірина Батуревич, начальниця відділу стратегічної роботи та аналітики Українського інституту книги. Модерувала захід  директорка Українського інституту книги Олександра КовальУчасники прес-конференції переконані: книгу та процес читання доцільно розглядати як каталізатор культурного та економічного розвитку країни.

Міністр культури та інформаційної політики України Олександр Ткаченко наголосив: “Стратегія промоції читання — це інвестиція держави у розвиток України як успішної країни. Стратегія передбачає зміни цілого кластеру сфери читання — це і збільшення попиту на українську книгу, і рівня читання, і підвищення статусу читання в Україні для здобуття необхідних навичок та успіху.

За результатами соціологічного дослідження, проведеного на замовлення Українського інституту книги, лише 8 % українців проводять своє дозвілля за книжкою щодня. Кількість українців, які читають щонайменше раз на місяць, дорівнює 46%, а раз на тиждень — 27%. Тим часом, відповідно до звіту Міжнародної асоціації видавців, кількість канадців, які читають мінімум раз на тиждень становить 67%; Франція має 60% регулярних читачів, Ісландія — 53%.

Презентована Стратегія розвитку читання охоплює 2 основні напрямки: hard i soft. Основна мета напрямку Hard — це збільшення доступу до книги, а також підтримка та розвиток книжкової екосистеми. Мета напрямку Soft — зробити читання загальним всеукраїнським трендом шляхом формування навичок і потреби в читанні.

Запис трансляції презентації можна переглянути на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/watch?v=KDw9IkpVeiA.

Стратегія розвитку читання опублікована на офіційному сайті Міністерства культури та інформаційної політики України.

Джерело: Український інститут книги