Ресурси для батьків / Як підготувати дитину до школи / Підготовка до школи: абетка для батьків

Вітаємо вас на нашому сайті!
 
    Підготовка до школи: абетка для батьків // Дитячий садочок. – 2011. - № 13. – С. 5.
 
Підготовка до школи: абетка для батьків



 
    Мовленнєва пам'ятка-порадниця.
    Хороше мовлення дитини — запорука її успішного навчання у школі. Дотримуйтеся рекомендацій пам'ятки, і діти будуть добре виховані та навчені.
    1. Наполеглива робота вихователя та систематичні заняття батьків із дитиною вдома. Адже «без хороших батьків немає хорошого виховання попри всі школи та університети» (І. Карамзін).
    2. Мовлення батьків має стати прикладом для наслідування вашою дитиною.
    3. Чітка і правильна вимова під час наслідування захистить дитину від недоліків у мовленні.
    4. Цікавтеся і вчіться разом із дитиною правильно розмовляти українською мовою.
    5. Якщо часом ваша дитина відмовляється від занять, не дорікайте їй та не виказуйте своїх розчарувань або негативних емоцій.
    6. Підтримка з боку батьків та схвалення допоможуть дитині подолати труднощі і досягти чергової перемоги.
    7. Нехай ваші заняття з дитиною будуть у вигляді мовленнєвої гри-забави.
    8. Для занять обирайте час, коли дитина перебуває у хорошому настрої. Добираючи ігри, зважайте на темперамент дитини.
    9. Не фіксуйте увагу дитини на помилках, вона може відмовитися від подальших занять. Підбадьорте її та розпочніть вивчення матеріалу з простішого, поступово ускладнюючи.
    10. Коротенький віршик, розказаний веселим або загадковим тоном, допоможе заохотити дитину до гри-заняття.
    11. Заняття слід проводити двічі-тричі на тиждень. Тривалість мовленнєвого заняття з дітьми 2—3-х років — 10 хв.; 4—5-ти років — 15—20 хв. 1
    12. Заняття-гру можна проводити в місці відпочинку, на природі, йдучи до дитячого садка.

Тетяна БІЛАН, 
вихователь ДНЗ № 33 «Перлинка», м. Жовті Води, Дніпропетровська обл.



    Для того, щоб батькам було легше визначити ступінь допомоги дитині в шкільній адаптації, потрібно знати ступінь її дошкільної зрілості.
    Логіка розвитку людини така, що, не закінчивши попереднього етапу розвитку, людина не може перейти до наступного. Так, малюк, який пропустив етап повзання, все одно повертається до того, щоб поповзати, навіть навчившись ходити. Дошкільник, який не дозрів, не може бути готовим до навчання у школі.
    Як же визначається зрілість дошкільника? Перше, що формується в дошкільному віці і визначає діяльність дошкільника, — це гра. Саме зрілість гри визначає, чи може дитина перейти до складнішої діяльності — навчання. Зрілий дошкільник вже не грає іграшками, просто ними маніпулюючи, як немовля. Йому для гри потрібні інші люди, які грають певні ролі, причому обов'язково в грі дітей діють певні правила. Зрілий дошкільник любить ігри з правилами. І, хоча йому ще важко змиритися з програшами, він уже готовий усвідомити те, що іноді в нього щось не виходить.
    Для того, щоб грати в рольові ігри, потрібна розвинена уява. Саме вона є наступним новоутворенням дошкільного віку. Уява просто потрібна на початку навчання. Справді, для того, щоб зрозуміти абстрактне поняття числа, потрібно уявити відповідну кількість предметів. Уміння фантазувати допомагає дитині під час навчання читання та інших шкільних предметів.
    Ще один важливий параметр дошкільної зрілості — це ступінь розвитку довільності, яка теж зароджується в грі. Дитина, яка не привчена до того, що потрібно дотримуватися певних правил в іграх, дуже важко звикає до правил шкільних. А «шкільна» довільність, крім дотримання вимог учителя, вимагає від дитини, зокрема, і уміння перевіряти свою роботу — під час її і в кінці.

    За матеріалами сайту  www.uaua.info/obucheniye/
 

    
            Цікаві задачі та ігри для дітей і їхніх батьків:

  •     На дереві було три гнізда. В кожному гнізді по цуценяті. Скільки всього цуценят сиділо в гніздах?
    
  • В однієї ворони три крила, а в іншої на одне крило більше. Скільки крил в іншої ворони?
 
  •     Гра «"Так" і "ні" не казати, "чорне" і "біле" не називати». Поставте дитині прості запитання: «Ти любиш шоколад?», «Якого кольору морозиво?». Вона має відповідати, не говорячи слів «так» і «ні», не називаючи чорного і білого кольорів. Запитань має бути не більше ніж 10. Час від часу правила можна дещо змінювати — не називати інших слів і кольорів.
 
  •      Гра «Назви зайве слово». Дорослий вибирає будь-яке слово, наприклад «гора», і повторює його кілька разів, а потім замість нього говорить інше подібне. Завдання дитини — почути і назвати це інше слово. Скажімо, дорослий говорить (промовляючи по одному слову на секунду):
    - гора, гора, пора, гора, нора, гора, гора;
    - голос, голос, голос, голос, колос, голос, волос;
    - коса, коса, коса, роса, коса, коса, коза.