Скарбничка методиста / Сценарії бібліотечних заходів / "Новорічне свято надійшло!" (Сценарій розважально-пізнавального свята для учнів середніх класів)

Вітаємо вас на нашому сайті!
 
Новорічне свято надійшло!

Перша ведуча.
Добрий день усім, хто в залі!
Час нестримно йде, минає,
Ось і знову в рідній школі
Новорічне свято в колі.

Друга ведуча.
Тут і діти, і дорослі —
Всі такі вони хороші,
І красиві, милі, щирі,
І веселі, й жартівливі.

Перша ведуча.
Мабуть, хочете співати?
Танцювати, в ігри грати?

Діти. Хочемо, хочемо!

Друга ведуча.
От чудово! Як це добре!
А тепер усіх із Новим роком привітаємо одразу!

Перша ведуча.
Хай ялинка вся засяє,
Вас привітно зустрічає,
Можна вже тепер сказати:
Здрастуй, новорічне свято!
Сяй, ялиночко, ясніш,
І на нас усе дивись.
Як ми будем танцювати,
Ще й співати, в ігри грати.

Друга ведуча.
Усе це добре і чудово, тільки от ялиночка ще й досі не засвітила своїх вогників.

Перша ведуча.
А хто її засвітить?

Друга ведуча.
Як, хто? Дід Мороз, звичайно!

Перша ведуча.
Дід Мороз? А де ж він? Свято вже розпочалося, а його ще й досі немає.

Друга ведуча.
То, мабуть, треба сказати чарівні слова!

Перша ведуча.
Ану, скажи, швидше. Друга ведуча. Як там?.. Дід Мороз, прийди?.. Не пам'ятаю...

Перша ведуча.
Я так і знала, коли треба щось зробити чарівне, ти обов'язково щось губиш чи забуваєш. Як тепер діяти? (Виходить хлопчик-ведуний.)

Ведучий. Дівчата, що трапилося?

Перша ведуча.
У нас виникла проблема. Треба сказати чарівні слова, щоб до нас на свято прийшов Дід Мороз, а вона (вказує на другу ведучу) забула чарівні слова.

Ведучий.
І все? Я думав, щось серйозне, а тут чарівні слова. Зараз я допоможу. (Витягає з кишені мобільний телефон.) Набираємо. Натискаємо. Розмовляємо.

Перша ведуча.
Дідусю Морозе! Алло! Де ви? Ми на вас давно чекаємо. Що? Що ви кажете? Снігуронька? Де? Що? Коли? Ви вже тут? То просимо!
(Лунає музика, заходять Дід Мороз і Снігуронька.)

Дід Мороз.
Добрий день, мої хороші,
Хлопчики, дівчатка гожі!
Став це зараз поспішати я до вас до школи,
І відразу ж я потрапив у цей зал чудовий.
Так поспішав оце до вас, що ледь не розтанув,
Бо було дуже спекотно їхати з світанку.
Сани мої, мов на крилах, так швидко летіли,
І віхола та злі бурі все ото мигтіли.

Снігуронька.
Добрий день усім дитятам!
З Новим роком! Гарним святом!
Поспішали ми на гру
Що автомобіль загруз
У пухнастому сніжку.
Ось тому ми затримались.
Просим вибачити нас,
З Новим роком усіх вас!

Друга ведуча.
Дідусю Морозе, ми на вас давно чекали,
Свято ще й не починали, засвіти ялинку нам!

Дід Мороз.
Ялинко! Ялинко! Вогні засвіти!
Друзі у гості до тебе прийшли,
З вікон танцюють зіроньки-сніжинки,
Нумо заспіваємо всі біля ялинки.
(Лунає пісня «Три белых коня» на муз. Є. Крилатова.)

Дід Мороз.
Гарно заспівали. Діти, а хто знає, як зустрічають Новий рік у різних країнах світу?

Перший учень.
В Італії є дивний звичай: у новорічну ніч викидати на вулицю з вікон різний старий непотріб: посуд, поламані двері, речі.

Другий учень.
У Фінляндії дівчата в новорічну ніч кидають через плече черевик. Якщо він упаде носком до дверей — бути весіллю.

Третій учень.
У Японії до новорічного столу господині готують рисове печиво — символ достатку сім'ї, відварюють макарони — символ довголіття, готують горохові страви — символ здоров'я, а з рибних страв готують коропа — символ сили. А діти у новорічну ніч ховають під подушку малюнок із зображенням корабля з вітрилами, на якому пливе семеро казкових чарівників — сім покровителів щастя.

Четвертий учень.
У Румунії новорічні свята проходять із піснями, танцями, колядками. Виконується ритуальний танець кози.

П'ятий учень.
У давнину в Австрії та Німеччині, коли на вулиці з'являвся сажотрус, люди намагалися доторкнутися до нього і вимазатися сажею, це вважалося запорукою щастя.

Шостий учень.
Монетний двір у Відні впродовж багатьох десятиріч до святкування Нового року карбує спеціальну монету-сувенір. На ній зображено дитинку верхи на свині.

Сьомий учень.
У народів Угорщини на новорічному столі немає жодної страви із птиці, щоб щастя не вилетіло з дому.

Восьмий учень.
Звичай дарувати новорічні подарунки прийшов до нас зі Стародавнього Риму. Першими подарунками були гілочки лавра, які символізували щастя й удачу в наступному році. Римляни на новорічних подарунках писали побажання та жартівливі вірші.

Дід Мороз.
Добре підготувалися. А хто знає, хто приносить на Новий рік подарунки?

Усі.
Дід Мороз!

Дід Мороз.
Так, а ще хто?

Дев'ятий учень.

У різних країнах господар новорічного свята має різні ймення. В Англії — Санта Клаус. Цей дідусь теж, як і наш, із довгою білою бородою. На ньому червоний жупан, червоні штани, у руках він тримає мішок із подарунками. На голові у нього — червоний ковпак із дзвоником.
У Німеччині Санта Клаус з'являється на віслюку. Перед сном діти ставлять на стіл тарілку для подарунків, які їм приносить Санта, а в черевик кладуть сіно — гостинець для віслюка.

Десятий учень.
В Італії старенька чарівниця Бефані пробирається в дім на мітлі через камін і кладе дітям подарунки у черевики.

Одинадцятий учень.
У Франції Діда Мороза звати Пер Ноель. Це високий дідусь із білою бородою в хутряній шапці, червоному плащі, оздобленому білим заячим хутром.

Дванадцятий учень. У Болгарії Дід Мороз одягнений у вивернуту баранячу шкіру, оздоблену стручками чорного перцю. У руках він тримає годинник, що сповіщає про прихід Нового року. Його звати Мікулаш.

Тринадцятий учень.
У Швеції перед Новим роком діти вибирають королеву Світла Лючію. Її одягають у білу сукню, на голові у неї корона із запаленими свічками. Лючія так само приносить подарунки дітям і свійським тваринам: киці — вершки; собаці — цукрову кістку; віслюку — солодку морквину.

Чотирнадцятий учень.

Японського Діда Мороза звати Сеґацу-сан — господар Нового року. Колумбійського — Папа Паскуале, а італійського — Баббо Натале.

П'ятнадцятий учень.
А в Україні дітей частує подарунками Святий Миколай. Хочете подивитися виставу про Святого Миколая?

Дід Мороз і Снігуронька.

Хочемо! Хочемо!

Міні-вистава

Мама.
Діти, хутенько лягайте спати! Бо завтра Святий Миколай.

Оленка.
Мамо, розкажи нам про Святого Миколая.

Івасик.
Так, розкажи, розкажи, матусю!

Мама.
Святий Миколай дуже любить діток. Він захищає їх від усього лихого. Хорошим і слухняним він приносить подарунки і кладе під подушку, у шкарпетки, чобітки, черевики, а неслухам — різочку, щоб ті виправлялися.

Оленка.
Мамо, а чи можна нам замовити подарунки Святому Миколаю?

Мама.

Звичайно, можна. Напишіть йому листа, хто чого бажає, і він неодмінно здійснить ваші бажання. Ви ж у мене діти слухняні! Еге ж?

Діти.
Так! Так!
(Діти пишуть листи і лягають спати. Іде дівчинка з подарунками, її зустрічає Чорт.)

Чорт.

Добрий день, дівчинко, куди йдеш?
Мабуть, цукерочки у мішку несеш?
Коли мішок не віддаси,
Ще й подарунків, ковбаси,
То будеш ти у пеклі жить,
Ніхто тобі не допоможе.

Оленка.
Ой, лишенько, що ж мені оце робить?
Що я вдома всім скажу?

Чорт.
Ти мені ще попатякай, бач, яка бридка!
Ну, як, віддаєш? А якщо ні, то зараз я тебе в мішок!
Там так темно і холодно. Враз ізмерзнеш. (Забирає мішок.)

Оленка.
Як моторошно! Аж руки й ноги тремтять.
(З'являються діти.)

Перша дівчинка.
Привіт, Оленко, добрий день,
Немає сил чекать лишень.
Принесла ти нам подарунки?

Оленка.
Я... подарунки загубила...

Друга дівчинка.
Що? Загубила? Як же так? Ти що, здуріла? Ми так усі їх все чекали, Тебе в віконце виглядали. А ти? Ось бач, на біду всі дарунки загубила!

Оленка (плаче).
Простіть мене! Простіть! (Виходить Чорт.)

Чорт.
Ха-ха-ха! Усім ура! Добрий день! Чого ви, вкопані як пень? Бач, подаруночки у мене, поглянь, і вибирай своє.

Діти.
Але ж порожні всі вони! Лише обгорточки одні!

Чорт.
Які ж обгортки, о, краса! Давай, підходьте, не біда, що там цукерочок нема,
Зате, яка ж оце краса!

Діти.
Отак, вже вдруге знов обман.

Чорт.
Що то за шум, що то за гам? (Виходять ангели.)

Перший ангел.
Добрий день, діти маленькі,
Хороша втіха для батька й неньки,
Чому ви чорта не прогнали?
Чом ви пішли? Очей не мали?

Другий ангел.
Не бачите, що це обман?
Що хоче він вам зло завдать,
І в пекло разом всіх забрать!

Третій ангел.
Щоби неслухами ви стали,
Вередували, вчитись перестали?
Не соромно це вам?

Ангели (разом).
Молімося! Чуєм-чуєм дзвін небесний,
Ніби сон, замріяно-чудесний.

Діти.
Ми сприймаєм вищий Божий знак,
Жити і творити тільки так!
(Виходить Святий Миколай.)

Миколай.
Добрий день, всім мир вам, діти!
Рік тому бував у вас, і знов хочу подивитись,
Хто кращим став, а хто сплутав.
Розкажіть мені, любі діти, що з вами сталось, чом сумні?
Чи вам нема чим похвалитись? Де ваші мрії голубі?

Перша дівчинка.

Повірили малому чорту,
А він усіх нас обманув...
І подарунків не віддав,
Хоч не його це, добре знав.

Друга дівчинка.

Святий та добрий Миколаю!
На тебе ждемо вже давно,
Простиш чи ні, цього не знаєм —
Тебе ми любим все одно.

Святий Миколай.
Гаразд, гаразд, Бог з вами завжди, ви, діти, милі й добрі,
Не будьте злі та нерозважні, щоб я гордитися міг вами,
Щоб вже прийшовши через рік, Я міг сказати: «Мир вам, люди!»
З вас буде толк і лад усюди,
Так будьте в злагоді, здорові,
Хай буде лад у вашім домі!
(Лунає пісня «Ой, хто-хто Миколая любить». Діти прокидаються і знаходять подарунки.)

Дід Мороз.
Бачу, бачу, що і до вас приходив Святий Миколай.

Снігуронька.
Діти, а до нас із Дідусем Морозом докотилася звістка, що у вашому класі є учні, які гарно співають, танцюють, декламують вірші. Може, продемонструєте нам свої таланти?
(Діти виступають перед Дідом Морозом та Снігуронькою)

Дід Мороз.
Діти, а чи любите ви грати у всілякі ігри?

Діти.
Любимо!

Дід Мороз.
Тоді давайте ми з вами поділимося на дві команди: перша команда — Діда Мороза, а друга — Снігуроньки.

Гра «Жартівливі запитання» (вікторина)

1. Що можна побачити із заплющеними очима? (Сон.)
2. У кого вуса довші за ноги? (Таргана.)
3. Який годинник показує правильний час тільки двічі на добу? (Той, що зупинився.)
4. Який півострів говорить про свої розміри? (Ямал.)
5. Чи може страус назвати себе птахом? (Ні, він не говорить.)
6. Коли руки бувають займенниками? (Коли вони ви-ми-ті.)
7. Що знаходиться між горою і долиною? (І.)

Гра «Хто швидше сяде»
У грі беруть участь шість осіб по троє в кожній команді. По колу розставляють п'ять стільців, учасники гри стають у коло навкруг стільців. За сигналом під музику учасники рухаються по колу, коли музика припиняється, гравці мають швиденько сісти на стілець. Хто не встигає, виходить із гри. Після кожного разу один стілець приймають. Виграє останній учасник.

Гра «У яких казках та кінострічках зустрічаються цифри 3 і 7?»
Приміром: «Три горішки для Попелюшки»; «Троє поросят»; «Три товстуни»; «Д'Артаньян та три мушкетери»; «Три ведмеді»; «Вовк та семеро козенят»; «Квітка-семицвітка»; «Казка про мертву царівну та сімох богатирів».

Дід Мороз.
Молодці, мої хороші! Повеселили ви мене,
От награвся, наспівався, а тепер в дорогу час!

Снігуронька.

Дідусю! Куди ти збираєшся? А про головне ти забув?

Дід Мороз.
А що ще? Снігуронька. Про подарунки!

Дід Мороз.
Галунки?

Снігуронька.
Не дочуває, чи що? Подарунки!

Дід Мороз.
Які ще рунки?

Снігуронька.
От і хитрий Дід Мороз! Ану, діти, голосно всі разом скажемо.

Діти.
Подарунки!

Дід Мороз.
Ну чого це так кричати,
Аж у вусі дзеленчить,
Та ось вони, заховались у мішку.
Усім дітям підбирав я і цукерки, і горішки,
Танки, ручки, і точилки, рукавички, шоколадки,
Ляльки, шаблі і книжки.
Підставляйте свої ручки — ми даруєм подарунки.
(Дід Мороз і Снігуронька роздають подарунки.)

Снігуронька.
Прийшов час уже прощатись,
Треба далі нам рушати.
Тож прийміте на прощання наші кращі побажання!
Хай вам сонечко сміється, і наука хай дається!

Дід Мороз.
Не привчайтесь у роботі
Відкладати все на потім!
Хай щастить вам, діти, всюди,
Хай ростуть з вас гарні люди!

Снігуронька.
 Зоставайтеся здорові, далі нам рушати час!

Дід Мороз.
Через рік обов'язково в гості прийдемо до вас!
(Діти співають новорічні колядки, щедрівки.)